Højskolernes værdier. En analyse af folkehøjskolernes værdigrundlag.

Af Johanne Gydesen, Malene Thøgersen, Februar 2019

Med udgangspunkt i højskolernes skriftlige værdigrundlag har dette notat til formål at give en nærmere karakteristik af højskolernes værdier og visioner og variationen i disse på tværs af forskellige højskoler og højskoletyper. På et mere overordnet plan er det hensigten, at notatet kan give et uddybende indblik i skoleformens særlige karakteristika og højskolernes værdimæssige roller og positioner i samfundet som helhed.

 
Fakta om udgivelsen
Titel:
Højskolernes værdier. En analyse af folkehøjskolernes værdigrundlag. 
Beskrivelse:
Med udgangspunkt i højskolernes skriftlige værdigrundlag har dette notat til formål at give en nærmere karakteristik af højskolernes værdier og visioner og variationen i disse på tværs af forskellige højskoler og højskoletyper. På et mere overordnet plan er det hensigten, at notatet kan give et uddybende indblik i skoleformens særlige karakteristika og højskolernes værdimæssige roller og positioner i samfundet som helhed. 
Publikationstype:
Vifos analyser og rapporter 
Udgivelsesår:
2019 
Udgivelsesmåned:
februar 
Udgiver:
Videncenter for Folkeoplysning
Sprog:
Dansk
Antal sider:
41
ISBN-nr.:
978-87-93784-07-9 (pdf)
Emner:
Øvrige
Stikord:
Højskole, værdier, værdigrundlag, folkehøjskoler 
Noter:
Ingen noter

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider, herunder vifo.dk, bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.

Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.